„Digital learnsettings have a high potential for contemporary higher education. We help to discover key success factors for digitalisation at universities.“

Dr. Stephan Otto

iit Management

otto@iit-berlin.de
+49 (0) 30 310078-5622

Focal areas of work

  • Education  & Research                     
  • Digitalisation
  • Evaluation
  • Digital higher education
  • Teacher professionalisation

Curriculum Vitae

Dr. Stephan Otto studied German,  history and educational science. After graduation he worked as a research assistant at the department of educational sciene of university of Duisburg-Essen. He worked in the field of teacher education and he earned his doctorate with an empirical study in the field of internships in teacher education. Since 2017 he works as scientific consultant at VDI/VDE-IT. His main focus of work are education &research and digital higher education.

Lectureship

University of Duisburg-Essen, Department of educational sciene: Preparation and monitoring of internships in teacher education

Publications

  • Otto, Stephan (2016): „Interpretieren Sie das Gedicht...“ Aufgaben in zentralen Abschlussprüfungen im Fach Deutsch. In: S. Keller und C. Reintjes: Aufgaben als Schlüssel zur Kompetenz. Münster u.a. Waxmann, S. 141-152.
  • Otto, Stephan (2016): Die Initiation in die schulische Praxis – Das Erstgespräch zwischen Studierenden und ihren Mentorierenden an Schulen. In: J. Kosinar: Schulpraktische Professionalisierung: Entwicklungsprozesse angehender Lehrpersonen. Münster u.a. Waxmann, S. 173-186.
  • Otto, Stephan (2018): Die Initiation in die schulische Praxis. Erstgespräche zwischen Studierenden und Ihren Mentor_innen und ihre Bedeutung als Grenzstelle im Professionalisierungsprozess. Hamburg. Verlag Dr. Kovac.
  • Büching, Corinne;  Mah, Dana-Kristin; Otto, Stephan Prisca Paulicke, Prisca;  Hartmann, Ernst A. (2018): Learning Analytics an Hochschulen. In: IIT-Themenband - Künstliche Intelligenz
  • Otto, Stephan (Im Druck): "Ich fand die eine hatte mehr Plan als die andere". Studierendenperspektiven auf notwendige Kompetenzen schulischer MentorInnen. Journal für LehrerInnenbildung 4/2018

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